Aktywność Fizyczna Przy Odchudzaniu

By w ogóle myśleć o zgubieniu niechcianych kilogramów, trzeba postawić nie tylko na właściwą dietę, ale też aktywność fizyczną. Bez aktywności fizycznej spektakularne efekty raczej się nie pojawią. Co więcej, nawet jeżeli bez sportu uda się nieco schudnąć, to trzeba liczyć się z utratą jędrności skóry i gorszym wyglądem. Odchudzanie musi być więc połączone z ćwiczeniami. To jedyny sposób na to, aby cieszyć się dobrym zdrowiem, dużo mniejszą wagą, a jednocześnie wyglądać bardzo dobrze.

Ranking tabletek na odchudzanie – Sprawdź najlepsze

Co się stanie, kiedy zrezygnujemy z aktywności ruchowej podczas odchudzania?
Rezygnacja z aktywności ruchowej podczas walki o zmniejszenie wagi to przede wszystkim ryzyko, że po zakończeniu stosowania diety błyskawicznie wystąpi efekt jojo. Do tego dochodzi zmniejszenie masy mięśniowej, co skutkuje zdecydowanie gorszym wyglądem. Pojawić mogą się także takie problemy, jak zatrzymanie wagi, spadek nastroju, a nawet zmniejszony zapał do odchudzania. Należy pamiętać, że aktywność fizyczna wiąże się ze zwiększonym wytwarzaniem endorfin , które określane są mianem hormonów szczęścia. Kiedy więc podejmujemy regularną aktywność fizyczną, mamy lepszy nastrój, a w konsekwencji lepiej się czujemy. Poza tym szybciej zgubimy niechciane kilogramy, gdy ćwiczymy.

Deficyt kalorii zwiększa szansę na osiągnięcie efektów
Godzina treningu o umiarkowanej intensywności to spalone mniej więcej trzysta kalorii, czyli tyle, ile dostarczymy sobie, jedząc niewielki posiłek. Jeśli postawimy na o wiele bardziej wymagającą dyscyplinę, możemy spalić nawet blisko tysiąc kalorii. Codzienna aktywność fizyczna sprawia, że znacznie łatwiej jest utrzymać ujemny bilans energetyczny. A tylko wówczas można myśleć o zgubieniu chociaż kilku niechcianych kilogramów.

Kształtowanie mięśni
Mięśnie kształtują się tylko podczas aktywności fizycznej. Tylko wtedy możemy także myśleć o tym, że nasze ciało – mimo zmniejszenia wagi– będzie nadal jędrne i estetyczne. Trzeba pamiętać jednocześnie, że to tkanka mięśniowa spala największej kalorii w czasie spoczynku. Z tego powodu trzeba zadbać o to, aby była ona nieustannie rozbudowywana. Jeśli nie będziemy regularnie się ruszać, a posiłki będą ubogie w witaminy i minerały, w krótkim czasie zauważymy , że tkanka mięśniowa się zmniejsza. Ubytek mięśni to nie tylko gorszy wygląd, ale też wyraźne osłabienie kości. A to może oznaczać duże problemy zdrowotne.

Dodaj komentarz